Gumy do ćwiczeń – jak wykonywać ćwiczenia?

Artykuł Sponsorowany

Czym są gumy do ćwiczeń?

Te lateksowe taśmy mają za zadanie stawiać opór przy ćwiczeniach, co sprawia, że wykonywana czynność jest trudniejsza. Zastosowań taśmy jest bardzo wiele, o czym później więcej się dowiemy. W sklepach, takich jak www.prosportowy.pl, można zakupić bardzo wiele różnych rodzajów taśm do ćwiczeń. Różnią się głównie właśnie oporem, który stawiają – im większy, tym trudniej będzie wykonywać dane ćwiczenie. Opór zwiększa się wraz z grubością, jak i szerokością użytego lateksu.

Bardzo często można się spotkać z mitem, że dany kolor odpowiada pewnemu oporowi. Wszystko to jednak zależy od producenta, od którego kupujemy taśmy – kolory nie są dobrym wskaźnikiem. Warto dobrać gumę tak, aby była odpowiednia dla naszego aktualnego stanu fizycznego, a następnie opór zwiększać.

Jak używać gum do ćwiczeń?

Na początek warto zastanowić się, jak często powinniśmy ćwiczyć. Jak to z każdymi ćwiczeniami siłowymi, tak samo z treningiem taśmowym – nie powinniśmy ćwiczyć codziennie. Mięśnie potrzebują czasu na regenerację, a trening przy zakwasach niszczy struktury mięśni, co jest dla nas bardzo niekorzystne przy nadmiarze.

Oczywiście wszystko to zależy od ćwiczonych partii mięśniowych – możemy codziennie ćwiczyć z taśmami, jeśli tylko nie będziemy ćwiczyć tych samych części ciała. Załóżmy, że w jeden dzień skupiamy się na mięśniach nóg i pośladków – kolejnego dnia powinniśmy zrobić sobie dzień wolny od ćwiczeń tej partii, ale możemy wykonywać trening mięśni pleców.

Co jednak z samymi ćwiczeniami? Gumy do ćwiczeń – jak skutecznie wykorzystywać je w trakcie treningu? Zacznijmy może od ud i pośladków. Najczęściej proponowane ćwiczenie polega na położeniu gumy pod stopy, a następnie chwyceniu jej końców w lewą dłoń. Następnie stajemy prosto i próbujemy przenieść ciężar ciała na jedną z nóg, a drugą odsuwamy w bok tuż nad ziemią, napinając gumę. Czynność powtarzamy, zamieniając nogi.

Ćwiczenia na klatkę piersiową są nawet łatwiejsze – jeśli robimy już bez problemu wiele pompek, należy taśmę ustawić tak, aby była pod naszymi dłońmi, jednocześnie przyciągając plecy do podłoża. To ćwiczenie po jakimś czasie wzmocni nasze mięśnie i siłę.

O czym warto pamiętać?

Niektóre z ćwiczeń z gumą to progresje ćwiczeń już istniejących. Tak jest na przykład z pompkami, jak i przysiadami. Jednak często działa to też odwrotnie. Dobrym przykładem regresji w ćwiczeniach, którą można uzyskać z gumami, jest podciąganie na drążku. Pomaga to w osiągnięciu swojego pierwszego podciągnięcia bez taśm elastycznych, powoli wzmacniając nasze mięśnie.

Pamiętajmy, ze gumy do ćwiczeń nie można zbytnio rozciągać, bo po pewnym czasie zmniejszy się jej opór. Jeśli potrzebujemy innego oporu, warto zakupić odpowiednią do tego taśmę – nie ma sensu rozciągać innej.

Jeśli chodzi o konserwację, nie warto przechowywać gum do ćwiczeń w wilgotnych miejscach – warto też je czyścić po każdym treningu, aby pozbyć się brudu i potu.

Artykuł Sponsorowany

Powiązane wiadomości

Skip to content