GDDKiA zerwała umowę z wykonawcą, kłopoty na budowie S7 z Lubnia do Naprawy

Dzielenie się jest dbaniem o innych!

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że zerwała umowę na budowę trzeciego odcinka S7 z Lubnia do Naprawy z konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING. To może oznaczać co najmniej roczne opóźnienie w oddaniu odcinka tej drogi do użytku. Droga nie będzie gotowa w tym roku, jak zakładał plan robót.

Mobilizacja wykonawcy (konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING) nie wskazuje na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni S7 Lubień – Naprawa w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r. Pomimo licznych działań podjętych przez GDDKiA w celu zmobilizowania wykonawcy do realizacji kontraktu zgodnie z umową nie doszło do wznowienia i prowadzenia prac w wymaganym zakresie. Nic nie wskazuje także na zmianę tej sytuacji. Wobec tych faktów 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstępuje od umowy z wykonawcą odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa. – poinformowała na swojej stronie GDDKiA

Po zakończeniu okresu zimowego (trwał do 15 marca) wykonawca, czyli konsorcjum IDS-BUD i ALTIS HOLDING, nie wznowił prac na budowie w pełnym zakresie z powodu swoich problemów finansowych. Wykonawca nie posiada odpowiedniej liczby jednostek sprzętu, pracowników i środków do kontynuacji robót. Równocześnie do GDDKiA zgłaszali się podwykonawcy, którzy nie otrzymywali wynagrodzenia za pracę lub usługi zrealizowane na budowie odcinka S7 Lubień – Naprawa. Według szacunków zaległości w stosunku do podwykonawców mogą sięgać kwoty 23 mln zł.

Przedstawiciele GDDKiA kilkakrotnie spotykali się z zarządem wykonawcy w celu rozwiązania kluczowych dla budowy problemów. W trybie przewidywanym w umowie, czyli na podstawie Subklauzuli 15.1 Warunków Kontraktu, wezwaliśmy wykonawcę do poprawy, w tym do wykonania szeregu ściśle określonych zakresów robót, w terminie do 10 czerwca 2020 r. Wykonawca nie wywiązał się z większości postawionych przed nim wymagań:

– brak wymaganego postępu robót,
– narastające opóźnienia,
– nieprawidłowości w rozliczaniu podwykonawców.

W związku nieprawidłowym wykonywaniem obowiązków wynikających z podpisanej umowy naliczaliśmy konsorcjum kary. Do tej pory obejmują one kwotę 27 mln zł. Kwota nie zamyka wszystkich roszczeń GDDKiA w stosunku do wykonawcy. Obecnie trwa inwentaryzacja wykonanych prac na prawej jezdni S7 Lubień – Naprawa, która nie została ukończona przez konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING.

Pod koniec wakacji planowane jest ogłoszenie przetargu na dokończenie prawej jezdni, by jesienią przyszłego roku mogli nią już jeździć kierowcy. Lewa jezdnia budowanej S7 na odcinku Lubień – Naprawa została ukończona i ruch odbywa się po niej w dwóch kierunkach od 20 grudnia 2019 r.

informacja GDDKiA Kraków

Powiązane wiadomości

1 2 głosów
Oceń artykuł
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze

0
Chcielibyśmy poznać Twoje zdanie, proszę o komentarz.x
()
x